Categoria:
sfaturi pentru slabit sanatos

Sfaturi pentru slabit sanatos sau cum sa ne pastram silueta ideala

In acest articol va recomandam cateva sfaturi pentru slabit sanatos.
1. Luati masa la ore fixe intr-o ambianta de relaxare si confort psihic. La masa nimeni nu cearta pe nimeni. La masa nu se uita nimeni la TV. La masa nu se vorbeste, se mananca!
2. Invatati sa asociati alimentele.
3. Mancati numai cand va este foame (nu confundati setea cu foamea).
4. Luati trei mese principale, fara a renunta sub nici un motiv la micul dejun, care trebuie sa fie consistent.
5. Mestecati temeinic alimentele pana la fluidizarea alimentului solid (minim 20 miscari masticatorii).
6. NU SE BEA APA imediat, inaintea, in timpul sau dupa masa pentru a nu dilua sucurile digestive si nu a perturba digestia.
7. Asociati corect alimentele in cadrul unei mese si nu consumati mai mult de un aliment concentrat la aceeasi masa (orice aliment care nu este fruct sau leguma este aliment concentrat). Atentie! Legumele nu sunt totuna cu leguminoasele!
8. Consumati cu moderatie bauturile alcoolice (maxim 2 pahare pentru barbati, 1 pahar pentru femei, pe zi), preferabil vin rosu de calitate, fara sulfiti (1pahar-150ml)
9. Renuntati la fumatul activ si evitati fumatul pasiv.
10. Renuntati la consumul de snacks-uri intre mese si inlocuiti-le cu fructe si legume proaspete.
11. Atentie la modul de preparare a mancarii (prajirea si utilizarea cuptorului cu microunde vor fi evitate).
12. Evitati alimentele inalt procesate,cu aditivi (E-uri)si dezechilibrate nutritional.
13. Evitati consumul de grasimi artificiale (margarine), edulcoranti intensi de sinteza chimica, coloranti, conservanti.
14. Ridicati-va de la masa cand inca va mai este putin foame (restrictia alimentara induce longevitatea).
15. Consumati cu prioritate alimente ecologice (au mai putin contaminati).
16. Nu consumati alimente ne-etichetate.
17. Evitati consumul de alimente cu 2-3 ore inainte de culcare.
18. Evitati bauturile stimulante, carbogazoase, inclusiv pe cele light si in nici un caz nu le combinati cu alcool.
19. Puteti incerca o dieta de slabit de 10 zile, pentru a scadea greutatea dumneavoastra.

Alte sfaturi pentru slabit sanatos

1. Hidratati-va cu apa minerala (oligominerala) naturala, aproximativ 8 pahare pe zi (1,3-1,5l apa), consumand un pahar din acestea inainte de culcare si unul imediat dupa trezire, sau un fruct inainte de culcare sau imediat dupa trezire;
2. Nu introduceti in gura alimente mai reci de 10 C si mai calde de 30 C.
3. Mentineti o dentitie sanatoasa si o igiena orala perfecta (folositi ata dentara).
4. Nu folositi guma de mestecat excesiv, mai ales in acelasi timp cu fumatul.
5. La recomandarea specialistului, completati-va dieta cu suplimente de calitate, obtinute din ingredient naturale.
6. Nu cumparati alimente din zone neamenajate si neavizate sanitar-veterinar in acest scop.
7. Dupa masa evitati sedentarismul efectuand mici plimbari in zone curate sau urcand si coborand scari (evitati folosirea liftului si parcarea cat mai aproape de locul luarii mesei). Aceste sfaturi pentru slabit sanatos sunt usor de urmat, daca dorim sa ne pastram o viata normala si fara afectiuni cauzate de alimentatia gresita.
8. Tineti cont de afectiunile de care suferiti, de recomandarile medicului si de interactiunile dintre alimente si medicamente.
9. Nu consumati produse de origine animal de doua ori pe saptamana(post 2 zile pe saptamana).
10. Preferati felurile de mancare simple (fara sosuri complicate, rantasuri, etc), preparate in casa.
11. Nu cumparati si nu tineti in dulapuri, camara sau frigider alimente nesanatoase (junk-food).
12. Consumul de alimente natural, in asociatii corecte, sub forma de mancaruri simple, in cantitati rezonabile, intr-o dieta echilibrata si diversificata are efecte pozitive puternice asupra nivelului de energie fizica si mentala.
13. Luarea meselor la timpul potrivit(in nici un caz nu se va sari peste micul dejun) si in numar de trei pe zi, cu abtinerea de la servirea mesei cu 2-3 ore inainte de culcare si activitate fizica moderata, potenteaza si mai mult efectele datatoare de sanatate ale hranei.
14. Alimentele compozite, sofisticate, care cuprind materii prime naturale, dar rafinate, aditivi de sinteza, grasimi artificiale si saturate (de origine animala), asociate incorect si nenatural sunt extrem de greu de digerat si asimilat. Tot ele produc tulburari ale metabolismului, determina supraponderalitate, obezitate-sindrom metabolic urmat de tot cortegiul sau morbid de maladii cornice, asa-zise ale „civilizatiei moderne”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.