Categoria:
beneficiile grapefruit

10 Beneficii ale grapefruit bazate pe știință

Grapefruitul este un fruct citric tropical cunoscut pentru gustul său dulce și oarecum acru.

Este bogat în substanțe nutritive, antioxidanți și fibre, făcându-l unul dintre cele mai sănătoase fructe citrice pe care le puteți mânca.

Cercetarile arata ca aceasta poate avea unele beneficii puternice pentru sanatate, inclusiv pierderea in greutate si un risc redus de boli de inima.

Iată beneficii importante ale grapefruitului bazate pe dovezi


Grapefruitul este un aliment incredibil de sănătos care trebuie inclus în dieta ta. Asta pentru că este bogat în nutrienți, dar are un conținut scăzut de calorii. De fapt, este unul dintre fructele cu cele mai mici calorii.

Grapefruitul are un continut scazut in calorii, dar ridicat in substante nutritive

Acesta oferă o cantitate decentă de fibre, în plus contine 15 vitamine și minerale benefice.

Iată câteva dintre principalele substanțe nutritive găsite în jumătate dintr-un grapefruit mediu:

-Calorii: 52
-Carbohidrati: 13 grame
-Proteină: 1 gram
-Fibră: 2 grame
-Vitamina C: 64%
-Vitamina A: 28%
-Potasiu: 5%
-Tiamina: 4%
-Acid folic: 4%
-Magneziu: 3%

În plus, este o sursă bogată de antioxidanți puternici, care sunt probabil responsabili pentru multe dintre beneficiile sale pentru sănătate.

Rezumat: Grapefruitul are un conținut redus de calorii și oferă, de asemenea, o cantitate semnificativă de fibre, vitamine, minerale și antioxidanți.

Poate fi benefic pentru sistemul imunitar. Consumul de grapefruit regulat poate fi benefic pentru sistemul imunitar.

Este apreciat pentru conținutul său ridicat de vitamina C, care are proprietăți antioxidante cunoscute pentru a vă proteja celulele împotriva bacteriilor dăunătoare și a virușilor.

În plus, mai multe studii au arătat că vitamina C este benefică pentru a ajuta oamenii să se recupereze mai repede din răceala.

Multe alte vitamine și minerale găsite în grapefruit sunt cunoscute pentru a fi beneficice pentru imunitate, inclusiv vitamina A, care s-a dovedit a ajuta la protejarea împotriva inflamației și a mai multor boli infecțioase.

Grapefruitul oferă de asemenea cantități mici de vitamine B, zinc, cupru și fier, care lucrează împreună în organism pentru a promova funcția sistemului imunitar. Ele ajută la menținerea integrității pielii, care acționează ca o barieră protectoare la infecție.

-Rezumat: Grapefruitul poate fi benefic pentr sistemul imunitar, deoarece conține mai multe vitamine și minerale cunoscute pentru rolul lor în prevenirea infecțiilor.

Poate ajuta controlul asupra apetitului

Grapefruitul conține o cantitate decentă de fibre – 2 grame la jumătate de fructe de dimensiuni medii.

Cercetările arată că o dietă bogată în fructe bogate în fibre este benefică pentru a induce sentimente de satietate. Acest lucru se datorează faptului că fibrele încetinesc ritmul în care stomacul se golește, crescând timpul de digestie.

Astfel, consumarea unor cantități adecvate de fibre vă poate ajuta în mod automat să mâncați mai puține calorii pe parcursul zilei, menținându-vă apetitul.

-Rezumat: Grapefruitul conține fibre, care ajută la controlul apetitului prin promovarea senzatiei de staietate.
Ajuta la pierderea in greutate

Grapefruitul este o hrană prietenoasă pentru pierderea în greutate.

Are mai multe proprietăți legate de scăderea în greutate, în special conținutul său de fibre, care ajută la promovarea senzatiei de satietate și la reducerea consumului de calorii.

În plus, grapefruitul conține puține calorii, dar o mulțime de apă, care este o altă caracteristică cunoscută pentru a ajuta la scăderea în greutate.

Un studiu efectuat la 91 de persoane obeze a constatat că cele care au consumat jumătate de grapefruit proaspăt înainte de masă au pierdut mult mai multă greutate decât cele care nu au făcut-o.

De fapt, cei din grupul care a mancat grapefruit proaspat au pierdut o medie de 1,6 kg de-a lungul a 12 saptamani, in timp ce participantii din grupul care nu mancau grepfrutul au pierdut in medie 0,3 kg.

Alte studii au descoperit efecte asemănătoare de reducere a greutății. De exemplu, un studiu a constatat că participanții au avut o dimensiune redusă a taliei atunci când au consumat grapefruit zilnic la servirea mesei.

Acest lucru nu înseamnă că grapefruitul va produce pierdere în greutate pur si simplu, dar adăugarea acestuia la o dietă deja sănătoasă se poate dovedi a fi benefică.

-Rezumat: Consumul de grapefruit înainte de masă poate fi util pentru pierderea în greutate. Fibrele și apa pot stimula umplerea și reduc aportul de calorii.

Grapefruitul poate ajuta la prevenirea rezistenței la insulină și a diabetului zaharat

Consumul de grapefruit regulat poate avea potențialul de a preveni rezistența la insulină, care poate duce la diabet.

Rezistența la insulină apare atunci când celulele nu mai răspund la insulină.

Insulina este un hormon care reglementează multe procese din corpul dumneavoastră. De exemplu, este implicat în multe aspecte ale metabolismului dvs., dar este cel mai cunoscut pentru rolul său în controlul zahărului din sânge.

Rezistența la insulină conduce, în cele din urmă, la creșterea nivelului de insulină și de zahăr din sânge, doi factori de risc primari pentru diabetul de tip 2.

Consumul de grapefruit poate ajuta la controlul nivelurilor de insulină și, astfel, are capacitatea de a reduce probabilitatea de a deveni rezistent la insulină.

Într-un studiu, subiecții care au consumat jumătate de grapefruit proaspăt înainte de masă au prezentat o reducere semnificativă atât a nivelului de insulină, cât și a rezistenței la insulină, comparativ cu grupul care nu a consumat grapefruit.

Mai mult, consumul de fructe este în general asociat cu un control mai bun al zahărului din sânge și un risc redus de diabet de tip 2.

-Rezumat: Grapefruitul poate ajuta la reducerea rezistenței la insulină, ceea ce poate reduce riscul de apariție a diabetului de tip

Consumul de grapefruit poate îmbunătăți sănătatea inimii

Grapefruitul consumat regulat se crede că îmbunătățește sănătatea inimii prin reducerea factorilor de risc pentru bolile de inimă, cum ar fi hipertensiunea arterială și colesterolul.

Într-un studiu, persoanele care au mancat grapefruit de trei ori pe zi timp de șase săptămâni au înregistrat scăderi semnificative ale tensiunii arteriale pe parcursul studiului. Ei au prezentat, de asemenea, îmbunătățiri ale nivelului colesterolului total și ale nivelului colesterolului “LDL”.

Aceste efecte sunt probabil datorate substanțelor nutritive importante pe care le conține grapefruitul, care joacă un rol important în păstrarea funcționării corecte a inimii.

În primul rând, grapefruitul are un continut destul de ridicat în potasiu, un mineral responsabil pentru multe aspecte ale sănătății inimii. O jumătate de grapefruit asigură aproximativ 5% din necesarul zilnic de potasiu.

Aportul adecvat de potasiu este asociat cu un risc redus de tensiune arterială ridicata. În plus, s-a demonstrat că reduce riscul de deces din cauza bolilor cardiace.

In al doilea rând, fibra din grapefruit poate stimula sănătatea inimii, dat fiind faptul că un consum ridicat de fibre este asociat cu scăderea tensiunii arteriale și a nivelului de colesterol.

În general, cercetătorii susțin că fructele bogate în fibre și fructe antioxidante, cum ar fi grapefruitul, ca parte a unei alimentații sănătoase, ajută la protejarea împotriva bolilor cardiace și a accidentelor vasculare cerebrale.

-Rezumat: Grapefruitul conține substanțe nutritive și antioxidanți care arată că ajută la protejarea inimii prin reglarea tensiunii arteriale și a nivelului de colesterol

Este bogat în antioxidanți puternici

Grapefruitul conține câțiva antioxidanți diferiți care oferă diferite beneficii pentru sănătate, inclusiv un risc redus pentru mai multe boli.

Antioxidanții vă protejează celulele împotriva daunelor cauzate de radicalii liberi, care sunt molecule instabile ce pot provoca reacții dăunătoare în organismul dvs.

Iată o prezentare generală a celor mai importanți antioxidanți din grapefruit:

Vitamina C: Un antioxidant puternic solubil în apă care este prezent în cantități mari în grapefruit. Poate proteja celulele de deteriorarea care duce adesea la boli de inima si cancer .
Beta-caroten: Este transformat în vitamina A în organism și se considera ca ar contribuie la reducerea riscului unor afecțiuni cronice, inclusiv a bolilor de inimă, a cancerului și a afecțiunilor legate de ochi, cum ar fi degenerarea maculară.
Lycopen: cunoscut pentru capacitatea sa potențială de a preveni dezvoltarea anumitor tipuri de cancer, în special a cancerului de prostată. De asemenea, poate contribui la încetinirea creșterii tumorilor și la scăderea efectelor secundare ale tratamentelor comune de cancer.
Flavanoizi: Proprietățile lor antiinflamatorii s-au dovedit a reduce tensiunea arterială și nivelul de colesterol, reducând riscul bolilor cardiace.

Rezumat: Grapefruitul conține mai multe tipuri de antioxidanți care pot ajuta la prevenirea dezvoltării unor afecțiuni cronice, inclusiv a bolilor de inimă și a cancerului.

Poate reduce riscul de pietre la rinichi

Consumul de grapefruit vă poate reduce riscul de a dezvolta pietre la rinichi, care rezultă din acumularea de deșeuri în rinichi.

Aceste deșeuri sunt produse de metabolism care, în mod normal, sunt filtrate prin rinichi și îndepărtate din organism în urină.

Totuși, când cristalizează în rinichi, devin pietre. Pietrele la rinichi mai mari pot provoca blocarea sistemului urinar, care poate fi incredibil de dureroasă.

Cel mai frecvent tip de pietre la rinichi sunt pietrele de oxalat de calciu. Acidul citric, un acid organic găsit în grapefruit, poate fi eficient în prevenirea acestora prin legarea cu calciul în rinichi și eliminarea acestuia din organism.

De asemenea, acidul citric are capacitatea de a crește volumul și pH-ul urinei, producând un mediu mai puțin favorabil formării de pietre la rinichi.
Rezumat: Acidul citric din grapefruit poate ajuta la reducerea formării de pietre la rinichi de oxalat de calciu

Foarte hidratant

Grapefruitul conține o mulțime de apă și, prin urmare, este foarte hidratant. De fapt, apa reprezintă cea mai mare parte din greutatea fructului.

Există aproape 118 ml de apă în jumătate de grepfrut mediu, care reprezintă aproximativ 88% din greutatea sa totală.

În timp ce beți o cantitate mare de apă , cel mai bun mod de a rămâne hidratat este de a mânca și alimente bogate în apă.

-Rezumat: Grapefruitul are un conținut ridicat de apă, care vă ajută să rămâneți hidratat.

Ușor de adăugat la dieta ta

Grapefruitul necesită puțină pregătire pentru consum sau aproape deloc, deci este destul de ușor să il adăugați la alimentatia dvs.

Chiar dacă trăiți un stil de viață ocupat și în mișcare, puteți să vă bucurați în continuare de grapefruit în mod regulat, fără să vă faceți griji că vă ocupa prea mult timp.

Iată câteva modalități prin care vă puteți bucura de grapefruit:

Gustați numai feliile de grapefruit (fara coaja).
Mănâncă-l ca o alternativă la alimentele nesănătoase considerate desert.
Încearcă o salată foarte sanatoasa, care combină grapefruit cu șuncă și avocado.
Combinați acest fruct cu alte fructe și legume.
Includeți-l într-un parfait de mic dejun

Rezumat: Grapefruitul este un aliment sănătos care este ușor de inclus în dieta ta.

O parte din sucurile detox de la ZenDiet contin grapefruit.

Etichete:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.