Categoria: ,
ghid de gatit cu cereale integrale

Un ghid de gatit sanatos poate incepe cu doar cateva retete simple, care sa le aplicam imediat.

Astazi ne-am gandit sa vorbim despre beneficiile cerealelor integrale pentru organism. In dieta de slabit daca sunt combinate si preparate corect pot avea beneficii nebanuite.
Stii deja ca cerealele integrale sunt foarte sanatoase pentru intregul organism de la faptul ca sprijina digestia si detoxifierea pana la efectul pozitiv pe care il au asupra pielii tale. Cerealele fac parte din orice dieta de slabit sanatoasa. Putini stiu insa cum arata un ghid de gatit sanatos cu cereale integrale, astfel incat sa ajute si in dieta de slabit. De aceea, vom vorni despre 3 tipuri de cereale intalnite foarte des:

Un ghid de gatit sanatos cu cereale integrale cu aplicare imediata

ORZ

Orzul face parte din unele tratamente naturiste, pentru ca este o sursa excelenta de fibre solubile si insolubile, vitamin B, beta-glucani, fier, magneziu, zinc, fosfor si cupru, precum si antioxidanti. Orzul fermentat sta la baza unor bauturi alcoolice, printre care si berea.
Cum se pregateste: lasa orzul nedecorticat la inmuiat in apa peste noapte, apoi pune o cana de orz si 2,5 cani de apa sau supa la fiert. Cand fierbe, lasa foc mic timp de 40-50 de minute.

MEI

Meiul face parte din lista de super-alimente propusa de dr.Gilian Mc Keith in cartea „Living Food for Health”, alaturi de quinoa. Meiul nu contine gluten si este o sursa excelenta de vitamin B, fibre, protein si minerale.
Cum se pregateste: prajeste o cana de mei intr-o tigaie mare, fara ulei, pe foc mediu, timp de patru minute. Separat, pune la fiert 2,5 cani de apa sau supa, iar cand fierbe, adauga si meiul. Da focul mic, acopera oala si lasa la fiert timp de 20-25 de minute.
Include orice tip de cereale integrale in alimentatia ta zilnica. Le poti pregati conform instructiunilor noastre si apoi le adaugi la salate sau le consumi ca atare, alaturi de sos de rosii, lapte, scortisoara (ca desert) ori legume.

QUINOA

Este o cereala cu aroma delicata, ce se regasea cu prisosinta in regimul alimentar al incasilor. Mai mult, acestia numeau quinoa, cereala-mama. In zilele noastre este considerata a fi un super-aliment, datorita continutului foarte mare de vitamine, minerale si proteine. Quinoa este indicata in dieta de slabit in cantitatii reduse deoarece contine un numar mai mare de calorii.
Cum se pregateste: fierbe doua cani de apa sau supa, apoi adauga o cana de quinoa. Da focul mic, pune capacul si lasa sa fierba timp de 15-20 de minute pana cand lichidul este complet absorbit apoi se poate combina cu divese legume sau salate.

Etichete:

Comment

  1. Eu am slabit folosind o dieta de tipul iifym.Mai precis imi numaram caloriile.Daca as fi numarat si celelalte macro-uri probabil as fi aratat si mai bine.Am gasit o aplicatie web ce face automat recomandarile necesare si retine el totul, astfel incat sa nu trebuiasca sa va calculati in fiecare zi manual cat ati mancat si cat de bine ati reusit sa va incadrati in recomandari.O gasiti pe http://calorieslab.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *