Category:
10_alimente_care_va_ajuta_impotriva_constipatiei

10 alimente sanatoase care va vor ajuta impotriva constipatiei

Constipația este o problemă comună care afectează aproximativ 20% din populația globului.
Una dintre cele mai frecvente cauze ale constipatiei o constituie tranzitul intestinal ingreunat si scăderea mișcării alimentelor prin sistemul digestiv.
O dieta cu fibre scazute, varsta inaintata si inactivitatea fizica pot contribui, de asemenea, la constipatie.
Deși remediile pentru constipație includ în mod obișnuit laxativele, noi va recomandam cateva alimente care favorizeaza efectele impotriva constipatiei. Daca introduceti cu regularitatea în dieta dumneavoastra aceste alimente, ele pot fi o alternativă sigură și eficientă.

Mai jos vom enumera 10 alimente sanatoase care va pot ajuta impotriva constipatiei.

1.Merele:
Merele sunt o buna sursa de fibr. Un mar mic asigura aproximativ 4 g de fibre.
Fibra trece prin intestine nedigerată, ajută la formarea scaunului și promovează mișcările normale ale intestinului.
Merele conțin, de asemenea, un tip specific de fibre solubile numite pectină, care este cunoscut pentru efectul de laxativ.
Într-un studiu, 80 de participanți cu constipație au luat suplimente de pectină.
După patru săptămâni, pectina a redus timpul de tranzit în colon, a redus simptomele constipației și chiar a îmbunătățit sănătatea digestivă prin creșterea cantității de bacterii benefice din intestin.
Merele pot fi folosite ca si gustari sanatoase.

2 . Prunele
Prunele sunt adesea folosite ca un laxativ natural – și pe buna dreptate, ele contribuind la lupta impotriva constipatiei
Prunele conțin aproximativ 2 grame de fibre și sunt o sursă bună de sorbitol .
Sorbitolul este un tip de alcool de zahăr slab digerat în organism. Ajută la atenuarea constipației prin tragerea apei în intestine, stimulând mișcarea intestinului.
S-a constatat că prunele pot ajuta la înmuierea scaunului, la îmbunătățirea consistenței și la creșterea frecvenței scaunului.
Un studiu a arătat că 40 de participanți cu constipație cărora li s-au administrat prune au prezentat îmbunătățiri atât în ceea ce privește frecvența scaunelor, cât și consistența, comparativ cu participanții tratați cu suplimente de fibre.
Un mic pahar de suc de prune fără adaos de zahăr poate fi, de asemenea, un mod rapid și placut de a obține aceleași beneficii impotriva constipației.

3. Kiwi
Kiwi este deosebit de bogat în fibre, ceea ce îl face o gustare excelentă pentru a contribui la un tranzit regulat.
Doar un kiwi mediu conține 2,3 grame de fibre.
Kiwi-ul sa dovedit a stimula mișcarea în tractul digestiv, ajutând la inducerea unei mișcări intestinale.
Un studiu din 2007 care a fost facut pe 33 de persoane cu probleme de constipație și 20 de participanți non-constipați carora li s-a dat kiwi de două ori pe zi pe o perioadă de patru săptămâni s-a constatat ca Kiwi-ul a ajutat la accelerarea timpului de tranzit intestinal, la scăderea consumului de laxativ și la ameliorarea simptomelor de constipație.
Încercați să adăugați fructe de kiwi la următorul smoothie pentru un gust delicios, cu fibre de înaltă calitate.

4. Seminte de in
Semintele de in au o multitudine de beneficii pentru sănătate insa conținutul ridicat de fibre au capacitatea de a regla tranzitul intestinal.
Fiecare lingură de (10 grame) de semințele de in, conține 3 grame de fibre, inclusiv un amestec de fibre solubile și insolubile.
Un studiu pe animale a arătat că semințele de in, pot ajuta la tratarea atât a constipației, cât și a diareei. S-a constatat o creștere a frecvenței scaunului și, de asemenea, un efect anti-diaree, reducând diareea cu până la 84% .
Semintele de in pot adăuga fibre suplimentare și textură placuta atunci când sunt consumate in iaurturi,salate, supe și smoothiuri.

5. Perele
Perele pot ajuta la atenuarea constipației în câteva moduri diferite.
În primul rând, sunt bogate în fibre. O para mediu conține 6 grame de fibre, întâlniți până la 24% din necesarul zilnic de fibre.
Perele sunt, de asemenea, bogate în sorbitol, un alcool din zahăr care acționează ca agent osmotic pentru a trage apa în intestine și pentru a stimula o mișcare intestinală.
În plus, perele conțin fructoză, un tip de zahăr care poate fi absorbit numai în cantități limitate.
Acest lucru se datorează modului în care fructoza este metabolizată în corpul nostru. Nu numai că este absorbit într-un ritm mai lent, dar și cantități mari de fructoză pot fi metabolizate numai de ficat .
Mai mult, unele persoane pot avea malabsorbție de fructoză, o afecțiune care afectează capacitatea organismului de a absorbi fructoza.
Ca și sorbitol, fructoza neabsorbită acționează ca un laxativ natural prin aducerea apei în intestine.
Perele sunt ușor de adăugat in dieta ta. Acestea pot fi incluse în salate și sandwich-uri sau consumate crude pentru o gustare dulce.

6. Fasolea
Cele mai multe soiuri de fasole sunt bogate în fibre și pot ajuta la menținerea regularității tranzitului intestinal.
De exemplu, boabele negre au 7,5 grame de fibre pe jumatate de cupa (86 grame), in timp ce o jumatate de cana (91 grame) de boabe marinate gatite contine 9,5 grame de fibre.
Fasolea conține, de asemenea, cantități bune de fibre solubile și insolubile, ambele ajutând la atenuarea constipației în diferite moduri.
Un studiu din 2016 a arătat că includerea unui amestec de fibre solubile și insolubile în dietă poate reduce în mod eficient constipația, reducând în același timp balonarea și gazele.
Dacă sunteți în căutarea unei modalități ușoare de a mări consumul de fibre, fasolea este o modalitate bună de a face acest lucru. Adăugați la supe, salate, mancaruri pentru a obtine o doză de fibre.

7. Kefirul
Kefirul este o băutură cu lapte fermentat care conține probiotice, o formă de bacterii intestinale sănătoase care pot ajuta la atenuarea constipației.
Probioticele cresc frecvența scaunelor, îmbunătățesc consistența scaunelor și ajută la reducerea timpului de tranzit intestinal pentru a accelera mișcările intestinului.
Mai multe studii au demonstrat că, în special, kefirul poate promova regularitatea.
S-a constatat că Kefirul scade utilizarea laxativă, accelerează tranzitul intestinal, crește frecvența scaunului și îmbunătățește consistența.
Kefirul poate fi consumat cu semințe de in sau fulgi de ovăz pentru un plus de fibre.

10. Smochine
Smochinele sunt o excelentă sursa de a obtine mai multe fibre în dieta dvs. Cele uscate, în special, pot furniza o doză concentrată de fibre.
O jumătate de cupă (75 grame) de smochine uscate conține 7,5 grame de fibre, care pot îndeplini până la 30% din nevoile zilnice de fibre.

9. Lintea
O jumătate de cană de linte(99 de grame) de linte fiartă conține un impresionant 8 grame de fibre.
În plus, consumul de linte poate crește producția de acid butiric, un tip de acid gras găsit în colon. Aceasta crește mișcarea tractului digestiv pentru a promova mișcările intestinale sunt un aliment excelent in lupta impotriva constipatiei.
Lintea se poate folosi in supe, salate, mancaruri oferind o mulțime de fibre și beneficii pentru sănătate.

10. Semintele de chia
Doar (28 grame) de semințe de chia conțin 11 grame de fibre.
De fapt, semințele de chia sunt formate din aproximativ 40% fibre în greutate, făcându-le una dintre cele mai bogate alimente în fibre.
În mod specific, semințele de chia sunt o sursă bună de fibre solubile, care absoarb apa.
Un studiu a constatat că semințele de chia ar putea absorbi până la de 12 ori greutatea lor în apă, permițând o eliminare și mai ușoară .

Încercați să amestecați semințele de chia în piureuri, budinci, smoothiuri și iaurturi pentru a beneficia de cateva grame suplimentare de fibre solubile.
Constipația este o problemă comună care afectează majoritatea oamenilor la un moment dat.

Deși medicamentele și suplimentele pot ajuta, obținerea regularității scaunelor este posibilă cu o dietă bogată în fibre, cu alimente sănătoase.
Includerea câtorva porții din aceste alimente în fiecare zi, împreună cu o mulțime de apă și o activitate fizică regulată, pot contribui la creșterea frecvenței scaunelor, la îmbunătățirea consistenței și la eliminarea constipației.

Puteti da startul catre un stil de viata sanatos cu o dieta de la ZenDiet.

 

Citeste si  articolul Cura de detoxifiere si consumul de patrunjel

Etichete:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.