Cum să faci un detox după sărbători ~ 10 sfaturi pentru detoxifiere

Cum să faci un detox după sărbători ~ 10 sfaturi pentru detoxifiere

După aceste zile de răsfăț din timpul sărbătorilor simți că nu ești într-o stare de echilibru? Dacă răspunsul tău este da, atunci sa știi că nu doar tu te simți așa și e timpul pentru un detox după sărbători. Pentru mulți dintre noi consumul de dulciuri și de alimente grele este firesc în perioada sărbătorilor, așa că este firesc să ne simțim puțin mai lenți și chiar mai grei după sărbători.

Dar fără prea multă presiune! Există câteva modalități foarte simple ce ne ajută să ne curățăm organismul de toxine după sărbători. Sistemul limfatic, plămânii, intestinele, ficatul și rinichii sunt toate experte atunci când vine vorba de eliminarea naturală a toxinelor din organism, cu toate acestea, nu le-ar strica puțin ajutor din partea noastră.

Înainte de a începe, trebuie subliniat faptul că cele mai bune modalități de detox după sărbători arată diferit pentru fiecare. Ceea ce funcționeaza pentru o persoană în crearea unui stil de viață sănătos și echilibrat este posibil să nu funcționeze la fel de eficient pentru o altă persoană, iar aceste sfaturi vin pentru a te ajuta să descoperi cele mai eficiente metode de detoxifiere pentru tine.

detox dupa sarbatori

O cură detox după sărbători înseamnă pași spre un corp luminos și plin de energie

De ce ar trebui să ții o cura detox după sărbători?

Când te detoxifiezi, îi permiți corpului să se reseteze și să revină la o stare mai optimă de sănătate. Cura detox după sărbători te va ajuta sa revii la starea de dinaintea sărbătorilor sau chiar la o stare mai bună.

Detoxifierea este importantă deoarece toxinele se pot acumula prea mult din cauza lipsei de exerciții fizice, a supraabundenței de alimente nesănătoase, a creșterii consumului de alcool – exact cam ceea ce se întâmplă de sărbători (citește aici mai multe motive pentru detoxifiere).

Câte zile ar trebui să dureze un detox după sărbători?

Este important ca după sărbători să îi oferi corpului tău măcar o scurtă perioadă de răgaz să se refacă și să îi oferi cât mai multe substanțe naturale sănătoase.

O cură de detoxifiere după sărbători sau după vacanță ar trebui să fie ținută cel puțin numărul de zile în care știi că ai exagerat cu consumul de mâncare și poate chiar de alcool. Această perioadă te va ajuta să te echilibrezi într-o anumită măsură și să funcționezi mai bine.

10 sfaturi simple despre cura de detoxifiere după sărbători

Iată cum să începi să îți setezi pași simpli pentru a-ți reseta în mod natural corpul și mintea după sărbători sau după o vacanță în care simți ți-ai făcut de cap.

1. Adaugă sucurile în dietă și mănâncă regulat pentru un detox de succes

Sucurile presate la rece nu ar trebui să lipsească atunci când ne plănuim să ne detoxifiem după sărbători. Acestea sunt ușor asimilabile și au un puternic efect de curățare, vitaminizare și energizare a organismului.

Deoarece ne gândim la sănătatea ta și pentru că vrem să fii mai plin de energie în noul an, am gândit pentru tine un plan detox care se potrivește perfect după sărbătorile pline de abundență, ce tocmai s-au terminat.

Oferim planul Zen Detox după sărbători în două variante:

  • Cura de detoxifiere normală conține zilnic 4 sucuri extrem de gustoase din legume și fructe, o salată cu un supliment vegetal și o supă cremă.
  • Cura de detoxifiere rapidă este bazată doar pe lichide și conține în fiecare zi 4 sucuri din legume și fructe, o supă cremă și un smoothie.

Dacă te simți prea lent după aceste sărbători, sucurile și alimentele noastre îți vor rezolva problema și crede-mă, te vei simți mai sănătos, mai energic, eficient, mai fericit și mult mai capabil. Ceea ce alegem să mâncăm influențează nu doar sănătatea corpului fizic, ci și a corpului mental și emotional.

2. Începe un detox după sărbători cu pași mici

Este important ca după sărbători să ne revenim ușor și să reluăm din obiceiurile sănătoase. În cazul în care nu putem vorbi de obiceiuri sănătoase înainte de sărbători, atunci trebuie să le integrăm. Implementarea oricarui obicei sanătos oferă o șansă în plus unei cure detox.

Iată câteva exemple de obiceiuri sănătoase pe care le poți integra:

  • planificarea meselor si respectarea lor;
  • adaugă cel putin o masa pe zi care să conțină doar alimente de natură vegetală;
  • consumul de alimente fermentate precum chefir și kombucha pentru a întări flora intestinală.

3. Rehidratează-ți corpul – Bea multă apă cu lămâie

Pentru a ne curăța organismul de toxine după sărbători este important să creștem aportul de lichide. Evită deshidratarea bând apă cu pH neutru sau alcalin, ceaiurile ideale pentru detoxifiere, mâncând citrice zemoase bogate în vitamina C, cum ar fi grepfrutul sau portocalele sau bând apă cu lămâie.

Apa cu lămâie nu numai că are un gust plăcut, dar aduce și foarte multe beneficii pentru sănătate dacă este consumată în mod regulat. Apa cu lămâie este excelentă pentru hidratare, este o sursă excelentă de vitamina C, ajută digestia, ajută la prevenirea pietrelor la rinichi și te poate ajuta să scapi de kilogramele în plus. Ai toate motivele să începi să consumi apă cu lămâie după sărbători.

4. Mănâncă cât mai multe fructe și legume verzi

Consumul de fructe și legume verzi este una din cele mai potrivite variante de detox după sărbători. Legumele și frunzele verzi sunt recomandate pentru curățarea organismului și pentru vitaminizare.

Unele dintre cele mai potrivite verdeturi ce furnizeaza antioxidanți, fitonutrienți și au un impact alcalin asupra organismului sunt spanacul, varza kale, broccoli, țelina apio, ardeiul verde și chiar pătrunjelul.

5. Nu te mai invinovati pentru alegerile pe care le-ai făcut de sărbători

Trebuie să fim sinceri și să recunoaștem că atunci când ne gândim la sărbători, de multe ori relaționăm cu ideea de alimente “rele” sau alimente pe care ne simțim vinovați că le consumăm. Unele dintre ele chiar ne fac să ne și simțim rău datorită modului în care au fost preparate. Cu toate acestea, nu are rost să ne raportăm la ceea ce am făcut deja, ci să ne gândim la un detox după sărbători. În plus, e mult mai plăcut pentru mintea noastră să ne gândim la alimentele pe care le-am mâncat de sărbători ca fiind mâncăruri tradiționale care aduc familiile si comunitățile împreună.

Sigur, nu este o idee sănătoasă să consumăm astfel de mâncăruri pe tot parcursul anului, dar atunci când sunt savurate alături de cei dragi în spiritul sărbătorilor, acest răsfăț ar trebui să inspire momente fericite.

Așa că scapă de orice stare de vinovăție sau rușine pe care o simți față de excepțiile culinare de sărbători. Ești om și ți se permite un răsfăț din când în când – de fapt este esențial pentru un stil de viață echilibrat. În loc să fii condus de vinovăție, încearcă să te motivezi pozitiv în a găsi solutii de curățare și regenerare a organismului.

6. Fă o baie cu săruri Epsom și cu uleiuri esențiale

Sper să alegi acest răsfăț pentru că vine doar cu avantaje. Principalele ingrediente din sărurile Epsom sunt magneziul și sulfatul, două ingrediente care ajută la stimularea detoxifierii.

O baie cu sare Epsom poate întări pereții tractului digestiv și ajută la eliminarea toxinelor. Beneficiile suplimentare includ calmarea pielii iritate (excelentă pentru eczeme și psoriazis), ameliorarea durerilor musculare (magneziul reduce inflamațiile) și ajută chiar la producerea de malatonină, ceea ce înseamnă că vei dormi mult mai bine.

Folosește uleiuri esențiale pentru detoxifiere după sărbători și acestea vor ajuta la intensificarea acestui proces. În plus, vor crește vibrația corpului și te vei simți mult mai bine, mai relaxat.

7. Somnul este important pentru un detox după sărbători cât mai eficient

Atunci când ești în procesul de detoxifiere și curățare a organismului, este necesar să acorzi prioritate somnului. Acest aspect oferă corpului timpul de repaos necesar să repare celulele deteriorate de aportul de toxine acumulat în ultima perioadă.

Restabilirea ritmului natural de somn după sărbători este esențială . Atunci când acorzi prioritate ritmurilor naturale ale corpului, va fi mult mai ușor să adormi atunci când este momentul. Dacă nu reușești să dormi suficient, nu faci decât să aduni oboseală și kilograme în plus, ceea ce nu ne dorim, mai ales că ne focusăm pe un detox după sărbători.

Un somn bun, de 7-9 ore de somn pe noapte te va ajuta să rămâi pe drumul cel bun – cu o alimentație sănătoasă, exerciții fizice sau oricare dintre celelalte obiceiuri enumerate, importante pentru o cură detox după sărbători.

8. Ia o pauză de la cafeină și alcool în perioada de detox după sărbători

Deși nu este în neregulă să bei o ceașcă de cafea dimineața (citește aici despre beneficiile consumului de cafea) sau un pahar de vin seara, încearcă să te abții timp de o săptămână sau două și vezi cum te simți pe parcurs. De ce te-ar putea ajuta acest lucru în procesul detox după sărbători? Pentru că sărbătorile sigur au venit cu un exces de cafea și băuturi alcoolice. Acestea consumate excesiv pe termen scurt pot produce arsuri la stomac, tensiune arteriala mărită, deshidratare și insomnie, aspecte pe care vrem să le eliminăm în urma curei detox după sărbători.

9. Fii atent și conștient de consumul de zahăr din alimente

Având în vedere că răsfățul de sărbători a inclus multe bunătăți pline de zahăr, pentru a te ajuta să începi un detox după sărbători, trebuie să ții cont de cât de mult zahăr este în mâncarea pe care o consumi.

Mă refer atât la alimentele care evident conțin zahăr, cum ar fi prăjiturile, dar în special mă gândesc la alimentele în care conținutul de zaharuri nu este atât de evident. În prezent, o mare parte din dieta majorității este alcătuită din alimente procesate în care zahărul este foarte ușor de ascuns, cum ar fi pâinea, sosurile și nu numai. Partea bună este că există alternative la aceste alimente procesate cu zahăr.

10. Sauna – metodă eficienta și rapidă pentru un detox după sărbători

sauna o metoda rapida si eficienta de detox dupa sarbatori

Una dintre cele mai ușoare moduri de a curăța organismul de toxine după sărbători este acela de a intensifica procesul de transpirație și aici ajută foarte bine sedințele la saună.

O mare parte din toxine pot fi eliminate cu ușurință prin porii pielii, ajutând ficatul și rinichii într-un mod semnificativ. Pentru a elimina toxinele prin transpirație nu doar sauna este eficientă, ci aici contribuie și exercițiile fizice. Fie că mergi la sala de fitness pentru exerciții cardio, fie că alergi prin parc, făcând mișcare, transmiri, dar îți crești și tonusul general!

Un detox după sărbători cât mai Fericit, un An Nou cât mai sănătos, cu kilograme în minus, cu cât mai multă energie și forță de muncă!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Detalii comandă
  • No products in the cart.
0