Dieta pentru diabetici – Ce mâncăm în caz de diabet?

dieta pentru diabetici

Cum diabetul este o anomalie în gestionarea nivelului de zahăr din sânge, dieta pentru diabetici este recomandată în gestionarea diabetului pe lângă orice altă recomandare a medicului specialist. Vom învăța împreună, în cele ce urmează, despre gestionarea alimentelor consumate în caz de diabet.

Este important să urmați o dietă pentru diabetici pentru a preveni complicațiile diabetului cum ar fi bolile de inima și pentru a vă ajuta să gestionați kilogramele în plus.

Dieta de slabit ZenDiet

Dieta
pentru
diabetici

Gestionarea diabetului se poate face ușor cu o dietă pentru diabetici! Recomandăm Dieta pentru Slăbit de la ZenDiet, mâncare gata preparată și livrată la domiciliu!

Ce înseamnă o dietă sănătoasă pentru diabetici?


Alimentația și activitatea fizică sunt părți importante ale unui stil de viață sănătos atunci când ai diabet. Alături de alte beneficii, respectarea unui plan alimentar sănătos și a fi activ te poate ajuta să menții nivelul de glucoză din sânge, numit și zahăr din sânge, în limitele normale. Pentru a gestiona glicemia, trebuie să echilibrezi ceea ce bei și ce mănânci cu activitatea fizică și medicamentele pentru diabet, dacă folosești. Ceea ce alegi să mănânci, cât de mult mănânci și când mănânci sunt toate importante pentru menținerea nivelului de glucoză din sânge în limitele recomandate.

A deveni mai activ și a face schimbări în ceea ce mănânci și bei poate părea dificil la început. S-ar putea să îți fie mai ușor să începi cu mici schimbări și să obții ajutor de la familie, prietenii sau chiar de la specialiști.

Să mănânci sănătos și să fii activ fizic în majoritatea zilelor săptămânii, te pot ajuta destul de mult:

  • să menții nivelul de glucoză din sânge, tensiunea arterială și colesterolul în limitele normale;
  • să scapi de kilogramele în plus sau să te menții la o greutate normală, sănătoasă;
  • să previi sau să amâni anumite simptome ale diabetului;
  • să te simți bine și să ai mai multă energie.

O dietă pentru diabet înseamnă pur și simplu să mănânci cele mai sănătoase alimente în cantități moderate și să te ții de mesele obișnuite.

O dietă pentru diabet este un plan alimentar sănătos care în mod natural este bogat în nutrienți și sărac în grăsimi și calorii. Elementele cheie sunt fructele, legumele și cerealele integrale. De fapt, o dietă pentru diabet reprezintă un plan alimentar potrivit pentru majoritatea, indiferent dacă are sau nu diabet.

Ce presupune o dietă pentru diabet?


O dietă pentru diabet se bazează pe consumul a trei mese pe zi la ore regulate. Acest lucru te ajută să utilizezi mai bine insulina pe care corpul o produce sau o primește.

Nutriționistul nostru, Andreea Coman, te poate ajuta să stabiliți împreună o dietă bazată pe obiectivele de sănătate, gusturile și stilul de viață. Ea poate discuta cu tine despre cum să-ți îmbunătățești obiceiurile alimentare, despre care ar trebui să fie dimensiunea porțiilor care se potrivesc nevoilor și nivelului tău de activitate.

Ce presupune planul de slăbit pentru diabetici?


Dacă ești supraponderal sau ai obezitate, colaborează cu echipa ZenDiet pentru a crea un plan de slăbire. Noi îți recomandăm Dieta de slăbit, însă așteptăm să ne contactezi pentru a personaliza planul de calorii și de activitate fizică pentru a atinge și menține greutatea dorită.

Comandă o dietă recomandată diabeticilor

Metode de a controla cantitatea de alimente consumate

Pentru a pierde în greutate, trebuie să consumi mai puține calorii și să înlocuiești alimentele mai puțin sănătoase cu alimente mai puțin calorice, grăsimi și zahăr. Două modalități comune de a te ajuta să îți planifici cât să mănânci dacă ai diabet sunt metoda farfuriei și numărarea carbohidraților.

Metoda farfuriei

Metoda farfuriei te ajută să îți controlezi dimensiunea porțiilor. Nu trebuie să numeri caloriile în acest caz. Metoda farfuriei arată cantitatea din fiecare grup de alimente pe care ar trebui să o consumi. Această metodă funcționează cel mai bine pentru prânz și cină.

Asociația de Diabet oferă această metodă simplă de planificare a meselor. În esență, se concentrează pe consumul mai multor legume.

Urmează acești pași când îți pregătești farfuria:

  • Umple jumătate din farfurie cu legume fără amidon, cum ar fi spanac, morcovii și roșii, etc.;
  • Umple un sfert din farfurie cu proteină, cum ar fi ton, carne slabă de porc sau pui;
  • Umple ultimul sfert cu un produs din cereale integrale, cum ar fi orezul brun sau o legumă cu amidon, cum ar fi mazărea verde;
  • Include grăsimi „bune” precum nucile sau avocado, dar în cantități mici;
  • Adăugă o porție de fructe sau lactate și o băutură cu apă, ceai sau cafea, neîndulcite.

Planul tău alimentar zilnic poate include, de asemenea, gustări mici între mese.

Numărarea carbohidraților

Numărarea carbohidraților implică ținerea evidenței cantității de carbohidrați pe care o consumi și bei în fiecare zi. Deoarece carbohidrații se transformă în glucoză în corpul tău, ei afectează nivelul de glucoză din sânge mai mult decât o fac alte alimente. Numărarea carbohidraților te poate ajuta să îți gestionezi nivelul de glucoză din sânge. Dacă faci insulină, numărarea carbohidraților te poate ajuta să știi câtă insulină să iei.

Numărarea carbohidraților este un instrument de planificare a meselor pentru persoanele cu diabet care iau insulină, dar nu toate persoanele cu diabet au nevoie să numere carbohidrați.

Cantitatea de carbohidrați din alimente se măsoară în grame. Pentru a număra gramele de carbohidrați din ceea ce mănânci, va trebui să:

  • afli ce alimente au carbohidrați;
  • citești eticheta cu informații nutriționale sau să înveți să estimezi numărul de grame de carbohidrați din alimentele pe care le consumi;
  • aduni gramele de carbohidrați din fiecare aliment pe care îl consumi pentru a obține totalul pentru fiecare masă și pentru zi.

Majoritatea carbohidraților provin din amidon, fructe, lapte și dulciuri. Încearcă să limitezi carbohidrații cu adaos de zaharuri sau cei cu cereale rafinate, precum pâinea albă și orezul alb. În schimb, consumă carbohidrați din fructe, legume, cereale integrale, fasole și lapte cu conținut scăzut de grăsimi sau fără grăsimi.

Ce alimente pot mânca dacă am diabet?


S-ar putea să îți faci griji că a avea diabet înseamnă a renunța la alimentele care îți plac. Vestea bună este că poți să mănânci în continuare alimentele tale preferate, dar s-ar putea să fie nevoie să mănânci porții mai mici sau să le savurezi mai rar. Nutriționistul nostru te poate ajuta să creați împreună un plan de dietă pentru diabet care să corespundă nevoilor și gusturilor tale.

Cheia pentru o dietă pentru diabet este să mănânci o varietate de alimente sănătoase din toate grupele de alimente, în cantitățile pe care planul tău alimentar le conturează.

Grupele de alimente permise sunt:

Legume:

  • fără amidon: include broccoli, morcovi, verdeață, ardei și roșii;
  • cu amidon: include cartofi, porumb și mazăre verde.

Fructe:

  • includ: portocale, pepene galben, fructe de pădure, mere, banane, struguri, etc.;

Cereale:

  • cel puțin jumătate din cantitatea de cereale consumate ar trebui să fie cereale integrale, precum grâu, orez, ovăz, făină de porumb, orz și quinoa.

Proteine:

  • carne slabă;
  • pui sau curcan fără piele;
  • peşte;
  • ouă;
  • nuci și alune;
  • fasole uscată și anumite soiuri de mazăre, cum ar fi năut și mazăre despicată;
  • tofu.

Lactate:

  • fără grăsimi sau cu conținut scăzut de grăsimi
  • lapte sau lapte fără lactoză dacă aveți intoleranță la lactoză
  • iaurt
  • brânză

Mănâncă alimente cu grăsimi sănătoase pentru inimă, care provin în principal din aceste alimente:

  • uleiuri care sunt lichide la temperatura camerei, cum ar fi canola și uleiul de măsline
  • nuci și semințe
  • pește sănătos pentru inimă, cum ar fi somonul, tonul și macroul
  • avocado

În loc de unt, smântână, untură sau margarină, folosește uleiuri atunci când gătești.

dieta pentru diabet ce ar trebui sa evite diabeticii
Alimente recomandate vs alimente contraindicate in dieta pentru diabet

Mâncărurile și băuturile care trebuie evitate în caz de diabet


Te întrebi ce alimente și băuturi ar trebui să limitezi dacă ai diabet? Atunci când alegi să urmezi o dietă pentru diabet, trebuie să știi că aceste alimente sunt contraindicate:

  • alimentele prăjite și alte alimente bogate în grăsimi saturate și grăsimi trans;
  • alimente bogate în sare;
  • dulciurile, cum ar fi produsele de patiserie, bomboanele și înghețata, tot ceea ce include zahăr artificial;
  • băuturile cu adaos de zaharuri, cum ar fi sucul, sifonul obișnuit și băuturile obișnuite recomandate pentru sportivi sau energizantele.

Bea apă în loc de băuturi îndulcite. Ia în considerare utilizarea unui înlocuitor de zahăr în cafea sau ceai în cazul în care ții o dietă.

Dacă bei alcool, bea moderat – nu mai mult de un pahar pe zi dacă ești femeie sau două pahare pe zi dacă ești bărbat. Dacă faci insulină sau folosești medicamente pentru diabet care măresc cantitatea de insulină produsă de corpul tău, alcoolul poate face ca nivelul glicemiei să scadă prea mult. Acest lucru este valabil mai ales dacă nu ai mâncat. Cel mai bine este să mănânci ceva când bei alcool.

Când ar trebui să mănânc dacă am diabet?


Unele persoane cu diabet trebuie să mănânce aproximativ la aceeași oră în fiecare zi. Alții pot fi mai flexibili cu orarul meselor. În funcție de medicamentele pentru diabet sau de tipul de insulină, poate fi necesar să consumi aceeași cantitate de carbohidrați la aceeași oră în fiecare zi. Dacă iei insulină „la masă”, programul de alimentație poate fi mai flexibil.

Dacă utilizezi anumite medicamente pentru diabet sau insulină și elimini sau amâni o masă, nivelul glicemiei poate scădea prea mult. Întrebă-ți medicul când ar trebui să mânânci și dacă ar trebui să mânânci înainte și după activitatea fizică.

Cât pot mânca dacă am diabet?


Consumul cantității potrivite de alimente te va ajuta, de asemenea, să gestionezi nivelul de glucoză din sânge și greutatea. Nutriționistul nostru te poate ajuta să îți dați seama câtă mâncare și câte calorii ar trebui să mănânci în fiecare zi, asta în cazul în care ești pregătit pentru o dietă pentru diabet.

Cura slabire ZenDiet

Dieta preparată și livrată de ZenDiet

Comandă o dietă gata preparată, pentru o experiență deosebită.

Slăbești și ții diabetul sub control cu regimul alimentar gata preparat și livrat de ZenDiet.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Detalii comandă
  • No products in the cart.
0